スタジオ911公式ブログ

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【スタジオ911】スタジオ911初めてのエンジニア、トーマスさんのインタビューです!

スタジオ911初めてのエンジニアであり、ゲームデザインも担当するトーマスさんのインタビュー行いました!

 

早速ですが以下をご覧くださいませ。

 

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トマース=ポンス=デ=リヨンさん。カリフォルニア州出身の21歳です。

 

あなたのこれまでのキャリアを教えてください。

 

 

15歳のとき、ビデオゲームのブログを書き始め、フリーランスのゲームのジャーナリストとして働き、ゲームをレビューし、批評するという仕事を始めました。

 

この経験から、17歳でパブリッシング会社のブラックシェルメディアゲームデザイナーとして仕事を得ることができました。

 

開発者たちと一緒にゲームを改善することを行い、営業やプロモーションなどビジネスサイドの仕事も行いました。

 

CEOとともに行動し、CEOの代わりとして活動することもありました。

 

 

なぜStudio 911に参加するのですか?

 

 

ゲームデザイナーとして、スタジオ911の求める人材であると同時に、私にとっても非常に大きなチャンスであると思っています。

 

スタジオ911設立の背景にあるパッションとビジョンは、私にゲームクリエイターとしてのインスピレーションを与えました。



スタジオ911で成し遂げたいことは何ですか?

 

 

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私はStudio911との共生の関係を作りたいと思っています。

私の情熱、知識、経験を利用すしてもらい、良質の製品を創り上げたいです。そして成功と成長をStudio911にもたらします。

 

Studio911では、自分自身楽しく、そして創造的に実験し、表現することができます。アーティストとして、ゲームクリエイターとして、成長を続け、それが会社に利益をもたらすと思っています。



自分の強みは何ですか?

 

 

情熱:

私の幼少の思い出は私のビデオゲームです。私は、ビデオゲームのすべての仕様、形、サイズが気になるくらいに情熱があります。私にとって、働き続けること、もしくは遊ぶこと、テレビゲームについて話すことはとても価値のあることです。

 

ビジョン:

私はオリジナルでスタイリッシュで魅力的なプロジェクトを創り出すために努力しています。私が行ったプロジェクトは私が単純に取り組んできたプロジェクトだけでなく、一貫してプレーヤーからの賞賛を受けているユニークなビジョンです。

 

適応性:

私のビジョンのもとでさまざまチームメンバーを結集させるためにさまざまなツールやスキルを学ぶことができました。ゲームディレクターとして様々なフレームワークをつくり、貢献することができます。




あなたのキャリアにおけるビジョンを聞かせていただけないでしょうか?

 

 

私は素晴らしいゲーム体験を作りたいと思っています。

思い出されて愛されるタイトルの遺産を残すことができることを夢見ています。

クールなコンテンツをつくり、人々に良い影響を与えたいと思っています。



あなたの好きなゲームは何ですか?その理由を教えてください。

 

 

ダークソウル:

多くの人がこのゲームの難しさを称賛していますが、私はそれが信じられないほどのレベル

デザイン、探検、そしてストーリーテリング

サウンドやシナリオ、ゲーム体験などすべての空気感がこのゲームでは際立っている。

 

メタルギアソリッド3

小島秀夫の仕事のレベルの高さがわかるゲーム。

ゲームデザインが洗練されている。アクション要素のあるゲームとしては完璧だと思います。

 

フォールアウト2:

とても単純なゲームですがシナリオがとても良く没頭できるゲームです。

 

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スタジオ911の3番目のチームメンバーとして、モノづくりの基幹となるメンバーとして、トーマスさんは早速、様々な提案を我々にしてくださり、牽引していただいています。

 

スタジオ911では、「テクノロジー×エンターテイメント」がテーマです。

そしてチームメンバーの採用を続けています。

どちらかのキーワードにご興味がある方がいらっしゃいましたらお気軽に小島まで

ご連絡くださいませ!



※本インタビューは英語で行なっておりますので、本文は以下の掲載します。

 

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Could you tell us your career?

 

When I was 15 I ran a blog about videogames.
This lead me to picking up freelance work as a games journalist, getting paid to review and criticize games.

 

This experience allowed me to get a job as an actual game designer for a videogame

publishing company, Black Shell Media, when I was 17.
This job had me working alongside developers in order to help them improve their games.
At this very same publishing company I earned a promotion which saw me in charge of business development.
I met with potential business partners and held meetings on behalf of the CEO.



Why do you join to Studio 911?

 

Studio911 presents an opportunity for me to find a home for the special set of skills I

have developed over the years. In order for me to feel comfortable working on a project,

I need to be able to believe within the artistic vision of said project.
The passion and vision behind the founding of the company inspires me and appears compatible with my own goals as a game creator.



What do you want to accomplish by joining Studio 911?

 

I wish to create a symbiotic relationship with Studio911.

By utilizing my passion, knowledge, and experience in order to create a quality product, I hope to bring great success and growth to the company.

In return I wish to have an environment in which I can comfortably experiment and express myself creatively.

At Studio911 I wish to continue my growth as an artist and game creator, which in turn benefits the company.




What are the strengths you think yourself?

 

Passion: My earliest memories are of me playing videogames.
I truly care about videogames in all forms, shapes, and sizes. There is nothing that brings me more joy than playing, working on, or talking about videogames.

 

Vision: I strive to create original, stylish, and charming projects.
On projects that I’ve managed as well as projects that I’ve simply worked on, I’ve been able to contribute a unique vision which has consistently received praise from players.
I create things that stand out which people enjoy.

 

Adaptability: In order to unite team members of varying disciples under my vision, I’ve

been able to learn many different tools and skills.
This has allowed me to create base frameworks for other people to build off of, and for me to come back and ensure consistency with the rest of the project.




Could you tell us your future vision of life?

 

I want to be able to create incredibly deep and well crafted gaming experiences.
It is my dream to be able to leave behind a legacy of titles which will be remembered and loved.

Simply, I want to be able to create the kinds of games I love in an attempt to inspire

others.




What is your favorite games? And please tell me the reason.

 

Dark Souls:

While many praise this game for it’s difficulty, I love this game for it’s incredible level

design, well executed exploration, and indirect storytelling.

It is an experience which rewards the player for getting absorbed into it’s dark and deadly world.

 

Metal Gear Solid 3:

A game I consider to be the height of auteur game director Hideo Kojima’s career.

Everything about this game is incredibly deliberate- and it shows, the game is short but it

does not overstay its welcome. The game’s density of content brings me back to it time

and time again.

 

Fallout 2:

This game’s graphics and gameplay have aged incredibly poorly. Mechanically, it is

nothing special.
What makes this gem shine is it’s writing- filled with interesting factions, characters, and stories, I am able to be truly immersed in my character and how they choose to interact with the world in this RPG classic.